facebook twitter Youtube whatsapp Instagram nabd

هل ستقاضي شيرين عبدالوهاب نضال الأحمدية؟

هل ستقاضي شيرين عبدالوهاب نضال الأحمدية؟

القبة نيوز- بعد التسربيات التي نشرتها الصحفية نضال الأحمدية، توقع عدد كبير من جمهور شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب أن يتم مقاضاة الأحمدية التي توعدت بنشر تسريبات جديدة تخص حسام حبيب خلال الفترة المقبلة.

 

وبحسب "الوطن”، قال حسام لطفي، محامي شيرين عبدالوهاب، أن شيرين لم تتصل به طوال الأزمة الماضية ولم تطلب منه تحركاً قضائياً حتى الآن في أزمتها سواء ضد نضال الأحمدية أو والد حسام حبيب أو أي شخص آخر.

هذا وكان حسام حبيب قد رد على نضال الأحمدية في فيديو قال به: "مساء الخير سمعت حاجة النهاردة كدا ضحكتني أوي مدعية بتقول مواجهة جديدة مع حسام حبيب عايز أقولها أنتى مواجهاتك مع اللى بتعرفي تخترقيهم وسمعت من ناس بتقولى إنه صعب يقاضوكي في لبنان لأن اختراقاتك واصلة كل الناس هناك، إنما مصر اللي حاولتي تتمسحي فيها وتجيبي سيرة مصر وسيرة سد النهضة وسيرة حاجات أشرف بكتير من إنها تيجي على لسانك، بلاش الشغل ده لأن مصر بلد كبيرة وفيها قانون وصدقيني الدنيا كلها دلوقتى عارفة يعني ايه مصر”.

وأضاف حسام حبيب: "أنا أول مرة أسمع عن صحفي استقصائي بزق بيه بنات أنا بستخدم البشر اللى بيتابعونى بستغلهم هنا بقي اسمه تجارة بالبشر بتزقيهم يعملوا مكالمات مع ناس وتسميها أعمال استقصائية، وتقولى آه إنه أنا منفتش، آه منفتش لأن انا أرجل وأنضف من أن أنفي صوته أو مش صوته ميخصنيش”.

وتابع: "أوعي تفتكري انى هخاف من استقصاءاتك لأن مليش في الاستقصاءات مبردش على تليفونات مليش فى السكة دى فمش هتعرفى تستقصي معايا يا أستاذة، ولسه فيه جولات بينى وبينك كتير وهعرفك يعنى ايه مصر ويعني ايه تخوضي فى أعراض وبيوت مصريين، هعرفك عملياتك الاستقصائية اللى بتديريها دى عندك هناك عندنا هنا نو، فاهمة لو مش فاهمة يعني ايه مصر هنفهمك يعني ايه مصر هعرفك إزاي بالقانون هوريكي يعني إيه مصر”.

تابعوا القبة نيوز على
 
جميع الحقوق محفوظة للقبة نيوز © 2023
لا مانع من الاقتباس وإعادة النشر شريطة ذكر المصدر ( القبة نيوز )